• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4
معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس تاکید کرد:

جمع آوری گازهای فلر در پالایش گاز بیدبلند از تحمیل آلایندگی زیست محیطی جدید به خوزستان جلوگیری کرد

  • کد خبر : 1093
  • 27 می 2023 - 11:56
جمع آوری گازهای فلر در پالایش گاز بیدبلند از تحمیل آلایندگی زیست محیطی جدید به خوزستان جلوگیری کرد
معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تاکید بر اینکه نباید هیچ آلایندگی زیست محیطی را به کشور تحمیل کنیم افزود: موظف به رعایت اصول HSE در همه پروژه ها هستیم بر همین اساس با جمع آوری گازهای فلر در پالایش گاز بیدبلند از تحمیل آلایندگی زیست محیطی جدید به خوزستان جلوگیری کردیم.

به گزارش پایگاه خبری انرژی پلاس ۲۴، حسن نشان زاده در جریان بازدید از شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس و برگزاری جلسه کمیته تخصصی HSE با تاکید بر لزوم توجه به مسائل زیست محیطی و ایمنی پروژه ها گفت: قطعا امروز باید ساختار ایجاد پروژه ها باید توسط تیم راه اندازی مورد مطالعه و توجه قرار گیرد. باید پروژه ها را به صورت ریشه ای مورد توجه قرار دهیم و بی تردید امروز جای خالی HSE در پروژه ها احساس می شود.

وی افزود: توجه جدی به مسائل زیست محیطی، ایمنی، پدافند غیرعامل و HSE در پروژه ها یک ضرورت است که امیدواریم با بهره گیری از توان کمیته تخصصی HSE بتوانیم از ابتدای اجرای پروژه ها در راستای پیاده سازی HSE اقدام کنیم.
وی ادامه داد: باید به گونه ای عمل کنیم که با نظارت و کنترل اطمینان حاصل کنیم در همه مراحل HSE مورد توجه قرار گرفته و دستورالعمل ها اجرایی شده است. قطعا بازگشت به اصول ایمنی راه حل بسیاری از مشکلات است و باید به این اصول اولیه بازگردیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس تاکید کرد: حضور تیم HSE در کنار اجرای همه پروژه ها و مجموعه ضروری است. اعضای این حوزه افرادی فرایند محور با قدرت تحلیل مسائل هستند که می توانند با حضور در کنار مجموعه ارزیابی حوزه های مختلف را انجام دهند و در نتیجه به گونه ای پیش برویم که حداقل اتفاقات ناگواری را هم در پروژه ها نداشته باشیم.

وی ادامه داد: برای تولید عجله داریم ولی نمی خواهیم ملاحظات زیست محیطی، پدافند غیرعامل و… را فدا کنیم. برهمین اساس با عبور از مسیر تحقق HSE می توانیم مشکلات را در فرایند کار و تولید و را اندازی کاهش دهیم و به حداقل برسانیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در شرکت پالایش گاز بیدبلند گازهای فلر را با هزینه زیادی جمع آوری می کنیم ولی این موضوع برای ما افتخاری است که حداقل آلایندگی زیست محیطی را به خوزستان تحمیل نمی کنیم.

نشان زاده با اشاره به ضرورت کار تیمی و گروهی در کمیته HSE برای کاهش ضریب خطا افزود: به هیچ عنوان حاضر نیستیم بدون حل شدن مسائل زیست محیطی و ایمنی در پروژه ها اتفاقی بیافتد و اخلاقا و شرعا موظف هستیم مسائل زیست محیطی و ایمنی پروژه ها را مورد توجه قرار دهیم و رعایت کنیم لذا آنچه که خروجی کمیته تخصصی HSE است همه موظف به اجرای آن هستند. بی تردید نباید هیچ آلایندگی زیست محیطی را به کشور تحمیل کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://energyplus24.ir/?p=1093

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.